Publicat per

PAC 1 Disseny Universal

He escollit aquesta activitat perquè al viure a Cervera, una poble d’uns 9.000 habitants, no hi ha gaires alternatives de transport públic i, l’activitat d’agafar el tren, és la que més persones duen a terme al llarg dels dies. A més a més. Hi ha un incentiu que em motiva a escollir aquesta activitat, i és que recentment, han augmentat el nombre de trens que passen pel poble dels 6 trens diaris als 16.

La realització d’aquesta activitat ha augmentat molt des de l’increment del nombre de trens que passen pel poble. Ara aquest està més connectat i es donen més opcions per a totes aquelles persones que necessiten desplaçar-se cap a Lleida, Barcelona o municipis de la ruta, ja sigui per temes d’oci o bé per motius laborals.

Accedir a l’estació és senzill, i està pensada per a que tot tipus de persones amb qualsevol tipus de mobilitat puguin arribar fins a l’andana. Compta amb un espai obert el qual dona al carrer en un costat de les vies, un espai que tothom pot utilitzar sense cap tipus de problema, res perillós, ja que la zona dels voltants és destinada per als vianants i, l’espai que queda entre aquesta zona i l’andana és molt ampla. A banda d’això  hi ha un accés per dins de l’estació, cosa que també en facilita l’accés els dies de fred, pluja o boira.

Una altra raó per a escollir aquesta activitat, és la interacció que s’ha de fer per agafar el tren. En la pròpia estació, hi ha una finestreta on poder comprar bitllets per anar on vulguis, tot i això, normalment costa coincidir amb l’horari en el que trobar algú que et pugui facilitar el teu bitllet. Per aquest motiu, i també incentivat per l’augment de trens al dia que passen per Cervera, s’han instal·lat unes màquines amb les quals cada usuari pot comprar el seu bitllet o recarregar la seva targeta de viatges, de manera ràpida, senzilla i sense haver de fer cap interacció amb el personal de la finestreta.

Prànol de l’espai:

Debat1el PAC 1 Disseny Universal

1. Romualdo Gondomar Miñana says:

Hola Sergi, has fet una bona elecció de l’espai relacionat amb el transport i has descrit diverses activitats i dispositius d’interacció. Les imatges són de tipus general i d’objectes concrets. Els plànols aporten informació de la distribució del objectes, amb indiccions que són rellevants per l’exercici. Però tot i que és d’elaboració pròpia, et recomano que prenguis les dimensions de les zones en què estàs interessat.
    Salutacions.
    Romualdo Gondomar