Publicat per

Disseny Universal

He escollit la estació d’Autobús de Girona, he escollit aquest transport ja que he estat utilitzant-lo durant 6 anys i em considero amb experiència per estudiar aquest espai. També gaudeix d’un fàcil accés i comparteix uns espais amb l’AVE, accés al edifici i escales mecàniques que duen tant a la estació d’Autobús com a la línia d’AVE. En aquesta estació hi tenen arribada autobusos des de pràcticament tot Catalunya i per aquest motiu te aquesta magnitud, que al veure’s amb poca densitat sembla una estació amb baixa quantitat d’usuaris. Cal ramarcar que és un espai totalment subterrani i tot el que es veurà amb imatges és troba sota terra.

Tot i ser un espai relativament nou, considero que te aspectes a millorar que miraré de solucionar a través d’aquest projecte.

Planol:

A través d’aquest plànol em faré entendre millor i veiem quantes activitats i elements conformen l’estació on la majoria d’usuaris necessiten fer ús diari de tots ells i per tant necesiten una ineracció compartida. Trobem guixetes per als billets d’autobús, un punt d’informació genèric, bancs com a area de descans, al costat uns panells horaris dels autobusos, un mapa, un lavabo i finalment els accesos tant al interior de l’estació com cap a les andanes.

Fotografíes del espai:

Accés mitjançant escales mecàniques a Estació d’Autobús i AVE
Porta Estació d’Autobús
Vista General
Guixetes i Punt d’Informació
Exterior Subterrani- Andanes
Andana

Debat1el Disseny Universal

1. Romualdo Gondomar Miñana says:

Hola Manel, has fet una bona elecció de l’espai relacionat amb el transport i has descrit diverses activitats i dispositius d’interacció. Les imatges són de tipus general i els plànols aporten informació de la distribució del objectes que es rellevant per l’exercici. Però tot i que és d’elaboració pròpia, et recomano que prenguis les dimensions de les zones en què estàs interessat.
    Salutacions.
    Romualdo Gondomar